Nu har de flesta i området fått sina anslutningar aktiverade och det återstår endast ett fåtal innan projektet är helt klart.
När fibernätet i ditt område är färdigbyggt är det vi på Servanet som aktiverar din fiberanslutning och sköter driften av fibernätet. Det är även till oss du betalar anslutningskostnaden när allt är klart och därför behöver du välja betalningsalternativ.
Beställ tjänst eller teckna nätavtal för att komma igång
När du får leveransbekräftelsen av oss kan du börja surfa om du har beställt internettjänst från en leverantör, eller om du i samband med beställningen valt att nätavtalet och grundtjänsten (2Mbit/s) ska aktiveras direkt. Har du varken beställt tjänster eller tecknat nätavtal rekommenderar vi att du gör det så fort som möjligt om du vill komma igång med din anslutning.Har du fått leveransbekräftelsen, men att uppkopplingen ändå inte fungerar, behöver du felanmäla det här.
Återställningsarbetet kan fortfarande pågå
När fiberarbetet i området är klart så prioriteras alltid att ansluta er kunder så fort som möjligt. Det innebär att entreprenören ibland har återställningar kvar ute i området, trots att du redan surfar. Det kan också vara ett projekt som slutförs då säsongen inte tillåter återställningsarbeten, entreprenören tar då upp arbetet igen när marken är tjälfri.Är du ännu inte ansluten?
Det första steget för att du ska kunna få fiber är att skicka in en intresseanmälan. Du trycker på den blåa knappen ”Jag vill ansluta mig”, och fyller sedan i webbformuläret. När vi har tagit emot din intresseanmälan undersöker vi möjligheterna att ansluta din bostad till fibernätet, och inom 10 arbetsdagar hör vi av oss för att berätta om dina förutsättningar och förhoppningsvis kunna ge dig en offert på din fiberanslutning.Har du frågor kring fiber eller intresseanmälan?
Servanet Kundservice0200-120 035
info@servanet.se
Ställ din fråga på Facebook Messenger