Tack för att du beställde fiber av oss! Vi har nu gjort klart anslutningarna och hela området är igång och surfar!
Visste du att vårt fibernät är i drift 99,97% av tiden? Övriga 0,03% kan det ha skett en avgrävning eller så behöver vi bryta uppkopplingen en stund för underhållsarbete. Vill du ha ett sms vid planerade och oplanerade avbrott? Registrera dig kostnadsfritt på www.servanet.se...
Fibernätet i området har byggts med hjälp av bidrag från Post- och telestyrelsen (PTS).
Visste du att vårt fibernät är i drift 99,97% av tiden? Övriga 0,03% kan det ha skett en avgrävning eller så behöver vi bryta uppkopplingen en stund för underhållsarbete. Vill du ha ett sms vid planerade och oplanerade avbrott? Registrera dig kostnadsfritt på www.servanet.se...
Fibernätet i området har byggts med hjälp av bidrag från Post- och telestyrelsen (PTS).
Beställ tjänst eller teckna nätavtal för att komma igång
När du får leveransbekräftelsen av oss kan du börja surfa om du har beställt internettjänst från en leverantör, eller om du i samband med beställningen valt att nätavtalet och grundtjänsten (2Mbit/s) ska aktiveras direkt. Har du varken beställt tjänster eller tecknat nätavtal rekommenderar vi att du gör det så fort som möjligt om du vill komma igång med din anslutning.Har du fått leveransbekräftelsen, men att uppkopplingen ändå inte fungerar, behöver du felanmäla det här.
Återställningsarbetet kan fortfarande pågå
När fiberarbetet i området är klart så prioriteras alltid att ansluta er kunder så fort som möjligt. Det innebär att entreprenören ibland har återställningar kvar ute i området, trots att du redan surfar. Det kan också vara ett projekt som slutförs då säsongen inte tillåter återställningsarbeten, entreprenören tar då upp arbetet igen när marken är tjälfri.Skicka in en intresseanmälan om du vill ha fiber
Om du vill ha fiber, men inte beställde i samband med projektet, kan du skicka in en intresseanmälan. Du trycker på den blåa knappen ”Jag vill ansluta mig”, och fyller sedan i webbformuläret. Du blir då hanterad som en efteranslutning, vilket innebär att vi hör av oss inom 20 dagar med dina förutsättningar.Har du frågor kring fiber eller intresseanmälan?
Servanet Kundcenterinfo@servanet.se
0200-120 035
Ställ din fråga på Facebook Messenger